Extraescolars 2018-2019

Full informatiu: aquí
Full inscripció: aquí

_________________________________________________________________________________

Extraescolar Rítmica
Inscripcions obertes. Inici de l'activitat 8 d'octubre






Benvolgudes famílies, 
Esperem que hàgiu tingut un molt bon estiu i un bon inici de curs.
Us volem informar que ja és oberta la inscripció per nous gimnastes de l'Activitat de Gimnàstica Rítmica - per tercer any!! 
L'activitat està pensada pels cursos des de primer de primària fins a quart d’ESO- Iniciem el dijous 8 d’Octubre, a les 17.30 al Casal Pirineus. Si hi ha algun nen o nena que no ho tingui clar i li agradaria veure-ho primer, podeu trucar a Assogym per parlar amb ells i venir el primer dia. Si venen a veure-ho, segur que es queden!! 
Podeu consultar el full informatiu aquí.  
Qualsevol pregunta podeu contactar amb les responsables de l'activitat ASSOGYM o amb la referent de l'AMPA, Elena Fernández - elefer@copc.cat / 669 877 427
Per tal de fer la inscripció, ens podeu fer arribar el full de pre-inscripció amb totes les dades i ens posarem en contacte amb vosaltres. Podeu descarregar el full  aquí.

Esperem continuar fent créixer el grup de gimnastes!

_____________________________________________________________________________________________
Curses Orientació 2015-2016
Inscripcions Obertes



Ens adrecem a vosaltres per presentar-vos un any més la extraescolar que consisteix en la iniciació dels
nostres fills en l’esport de les curses d'orientació. 

Les curses d'orientació podríem dir que són curses intel·ligents, en les quals no només s'ha de córrer,
sinó que cal parar, mirar bé el mapa, situar-se, i prendre la direcció encertada per localitzar els punts de
control en el menys temps possible. Són una mena de gimcana per la muntanya, per dir-ho de manera
fàcil, o bé, si ho volem dir més tècnicament diríem que les curses d'orientació són competicions
atlètiques de camp a través, contra-rellotge i sense itinerari prefixat, però amb l'obligació de passar per
uns controls assenyalats en un mapa. El guanyador és el qui passa per tots els controls en menys temps. 

Activitat lúdica, educativa i instructiva. Aprenem nocions d’espai, orientació, i lectura de mapes tot
passant una estona divertida i fent esport.

A Barcelona s'ha organitzat un campionat a nivell escolar format per 6 activitats d'orientació que es
desenvolupen en diferents parcs de la ciutat, amb l’objectiu d’iniciar en aquest esport els alumnes de
parvulari, primària i secundària. Tots hi són convidats a participar, des de 6è fins a P5.

Consulta més informació en aquest enllaç: Curses orientació 2015-2016

_________________________________________________________________________________
Extraescolar d'Escacs

  • A QUI VA DIRIGIT?
Qualsevol alumne a entre primer de primària i quart d´ESO.

  • HORARIS:
Dilluns al migdia. El començament de les classes seria el dia 19 d´octubre de 2015.

  • PREU:
15 euros per nen (es cobraran bimensualment 30 euros, a aquesta quantitat cal afegir la comissió bancària)

- GRUPS
Sʼacostuma a treballar amb grups de no més de 8 a 10 alumnes, si la quantitat ho permet es farien dos grups amb nivells diferents.
Es poden fer sessions de presentació gratuïta als cursos de primària que es cregui adients.

  • LLOC:
A la masia de l’ACIS. Aula a determinar.

  • OBJECTIUS I CONTINGUTS:

OBJECTIUS:
1.-Aprendre les bases i tècniques dels escacs a diferents nivells d’una forma distesa i agradable, remarcant les vessants lúdica i creativa.
2.- Aconseguir que aquest interessant joc i tots en general esdevinguin una eina de gaudi, de coneixement d’un mateix i de relació amb altres abans que un tens desafiament o una simple demostració de força.
3.- Consolidar els conceptes i les relacions espacials. Millorar la capacitat organitzativa.
4.- Habituar a l’observació, a l’atenció selectiva, a la concentració i a la reflexió.
5.- Enfortir la memòria.
6.- Assolir fluïdesa en el càlcul mental de variants, en diverses modalitats de temps, en diversos ritmes de joc.
7.- Habituar-se a observar, valorar i analitzar les decisions dels altres i les d’un mateix. Potenciar l’acceptació de regles i la tolerància a la frustració.
8.- Fomentar l’esperit esportiu i participatiu dels alumnes.
9.- Vincular l’estudi i la pràctica dels escacs a la vida de l’escola i al procés educatiu de l’alumne, mitjançant activitats relacionades amb altres àrees (matemàtiques, socials, llengua, plàstica, música).

CONTINGUTS:
- Els continguts s'impartiran en funció del nivell; per a aquells que s'iniciïn aquest any seran els següents:
  • El tauler, les caselles, files, columnes, diagonals. Posició inicial. Domini de les particularitats del moviment de cada peça.
  • Breu història i orígens dels escacs.
  • L’escac i respostes del rei. Valors de les peces. Estimació del valor en funció de la
  • posició. Canvis adequats. Resultat de la partida. L’escac i mat.
  • El començament de partida. Desenvolupar estratègica- ment les peces i dominar el centre del tauler.
  • Tipus de jugades: fugir, tapar, defensar, capturar.

- QUI HO DURÀ A TERME?
Professorat del club d´escacs “Peona i Peó”, que porta ja molts anys fent aquesta activitat (podeu consultar les seves activitats a la seva pàgina web: www.peonaipeó.com)


- CONTACTE
Per qualsevol dubte us podeu posar en contacte amb Bernardino Hernández: Tel. 637.70.54.35 o per email: bha62@hotmail.com
Full de preinscripció: feu click aquí

_________________________________________________________________________________
ACTIVITAT EXTRAESCOLAR DE LLENGUATGE MUSICAL I PIANO. CURS 2015-16




Objectius de l’activitat
  • Fomentar l’aprenentatge de la música, iniciant a l’alumne en el coneixement del llenguatge musical –molt sovint, per tal d’estimular-lo, a base de jocs- i a que aprengui a gaudir en la pràctica del piano.
  • El Llenguatge musical té com a objectiu donar a conèixer tots els elements que formen part d’una obra musical per tal de saber-la interpretar correctament vocal o instrumentalment.
  • L’objectiu principal de la instrumentació, en aquest cas, el piano, és dur a la pràctica tots aquells coneixements que treballarem al Llenguatge musical. Un altre objectiu de la instrumentació és que l’alumne tingui la possibilitat de gaudir de la música amb qualsevol dels estils que ens ofereix, com són la música clàssica, la música popular catalana i la música moderna, entre d’altres.
  • Intentar que l’alumne rebi una sòlida base musical per si més endavant vol formar-se acadèmicament en una escola o en un conservatori superior de música.
  • Revisions de diversos estudis en els camps de l'educació, la psicologia i la música, han demostrat que l'aprenentatge en la infància d'una disciplina artística com la música, millora l'aprenentatge de lectura, llengua (incloses llengües estrangeres), matemàtiques i el rendiment acadèmic en general, potenciant a més altres àrees del desenvolupament de l'ésser humà. L'oportunitat de la pràctica artística a una edat primerenca aporta valuosos elements que han d'estar presents en l'educació: amplien la imaginació i promouen formes de pensament flexibles, ja que formen la capacitat per desenvolupar esforços continus i disciplinats alhora que reafirmen l'autoconfiança en el nen. L'educació musical-instrumental desenvolupa el sentit del ritme, el que incideix en la formació física i motora de l'infant, proporcionant un millor sentit de l'equilibri, lateralitat i motricitat. El desenvolupar l'oïda no només serveix per a l'estudi de la música, sinó per a la resta de la seva formació intel·lectual.


Edats que s’adreça
Des de 1er de Primària fins a 4rt d’ESO.

Horaris i preus
Les classes són a convenir qualsevol dia de dilluns a divendres, de 17,05 a 18,15 h. Preu hora: 10 €.
Hi haurà un màxim de 3 alumnes per classe.

Metodologia
  • Els elements que s’ensenyen a l’alumne en el Llenguatge musical són: nom de les notes en les claus de Sol en 2ª i de Fa en 4ª, figures de les notes i les seves equivalències, pulsació, temps, ritme, tresets, lligadura, silencis (o pauses), calderó (o corona), compassos binaris, ternaris i quaternaris (simples i compostos), línies divisòries, signes de repetició, alteracions, tons i semitons (cromàtics i diatònics), sons enarmònics, intervals, síncopes, contratemps, armadures, tonalitats, escales, acords, etc. A mesura que l’alumne va aprenent tots aquests elements, se li ensenya la seva aplicació al piano.
  • Per a l’iniciació al piano és bàsic el llibre Beyer, de l’editorial Boileau, a través del qual l’alumne aprendrà a tocar el piano aplicant el que va aprenent en el Llenguatge musical. Paral·lelament, aprèn a tocar musica popular catalana, clàssica i moderna, adaptades al seu nivell.
  • Material que necessita l’alumne: El llibre de piano esmentat i una llibreta de música per a fer exercicis.

Contacte: Adrià Canal
Telèfon: 93-237-64-62 (de 10 a 13 h i de 17 a 20 h)